Теми дипломних з логопедії
В основу дипломної роботи з логопедії повинна бути покладена провідна ідея, що дає їй загальний напрямок, певне бачення предмета. У науці склалися певні теоретичні концепції, тому при вивченні проблеми необхідно взяти за основу одну з що склалися. У разі незгоди з жодною з існуючих концепцій, студент разом з науковим керівником може сформулювати свою власну і довести її.
Проведення експериментального дослідження - це, як правило, обов'язкова частина дипломної роботи з логопедії. Можливі різні варіанти його організації та змісту. Зазвичай експериментальне дослідження складається з двох частин: експериментального вивчення та експериментального навчання. Для дослідження підбираються експериментальні та контрольні групи, готується матеріал і документація (протоколи) для проведення вивчення. При аналізі отриманих даних важливо виділити факти, що характеризують дану групу досліджуваних, і зіставити їх з аналогічними даними осіб з нормальним розвитком. При експериментальному навчанні важливо відобразити вплив корекційної роботи на психофізичний розвиток.
Приблизний список тим дипломних робіт з логопедії:
Дизартрія- Вивчення і корекція порушень психомоторики у дітей з мінімальними дизартричними розладами.
- Логопедична робота з подолання порушень формування звуковимови у дітей з поєднанням порушень моторної і мовної сфер в старшому дошкільному віці.
- Методика корекції мовного дихання при дизартрії.
- Особливості проведення занять в групах з дітьми з дизартрією
- Особливості соціально-мовної компетентності у дітей з дизартрією дошкільного віку.
- Підготовка до навчання грамоті дітей з ОНР IIΙ рівня при псевдобульбарной дизартрії. Розвиток оптико-просторового гнозису у дітей з псевдобульбарною дизартрією. Формування словотворення і словозміни у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мови при псевдобульбарной дизартрії легкого ступеня. Формування зв'язкового монологічного мовлення у дітей старшого дошкільного віку зі стертою формою дизартрії.
- Попередження порушень письмової мови у дошкільнят з дизартрією.
- Подолання мінімальних дизартричних розладів.
- Розвиток голосу у дітей з дизартрією.
- Порівняльний аналіз стану рухових і мовно-рухових функцій у дошкільнят з дизартрией.
- Формування активного словника у дітей дошкільного віку з дизартрією при загальному недорозвиненні мови IIΙ рівня.
- Формування виразності мови у дошкільнят з дизартрією.
- Формування контролю за вимовою у дітей зі стертою формою псевдобульбарной дизартрії, що мають ЗНМ.
- Формування операцій сенсомоторного умови продукування у дітей з дизартрією. Формування фонематичного сприйняття у дітей дошкільного віку з легким ступенем дизартрії.
- Формування фонетико-фонематичного компонента мови у дітей з псевдобульбарною дизартрією.
- Використання індивідуально-диференційованого підходу в процесі вдосконалення роботи з заикающимися дошкільниками.
- Корекція інтонаційної сторони мови заїкаються.
- Особливості освіти зміни слів заїкаються дітьми
- Просодична сторона мови у дошкільнят із заїканням.
- Роль музичного супроводу на логопедичних заняттях з заїкаються дітьми
- Формування виразності мови у заїкаються дошкільнят (з дизартрією)
- Формування комунікативної функції мови у дітей дошкільного віку, які страждають заїканням.
- Активізація словника говірок старших дошкільнят з ОНР.
- Аналіз особливостей розвитку граматичного ладу мови у молодших школярів з ОНР.
- Гра як засіб формування зв'язного мовлення у дітей з ОНР.
- Використання казок для розвитку зв'язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з ОНР.
- Координування роботи логопеда і вихователя з формування зв'язного мовлення дітей з третім рівнем мовного розвитку.
- Корекційно-педагогічна робота з попередження порушень читання і письма у старших дошкільнят з ОНР.
- Корекція аграмматизмов в усному мовленні дошкільнят з ОНР.
- Корекція фонематичного аналізу структури слова у дошкільнят з ФФНР.
- Логопедична робота над формуванням зв'язного контекстного мовлення у дітей з ОНР дошкільного віку.
- Логопедична робота по диференціації фонем в процесі занять дітей дошкільного віку.
- Логопедична робота з попередження дисграфії у старших дошкільнят з недорозвиненням мови
- Логопедична робота по формуванню граматичного ладу мовлення дітей.
- Збагачення словникового запасу дошкільнят з порушеннями мови словами-ознаками.
- Збагачення словника старших дошкільнят з ОНР фразеологізмами.
- Навчання дітей з ОНР зіставлення слів-ознак з іменниками.
- Основні напрямки логопедичної роботи з формування емоційної лексики у дітей з ОНР старшого дошкільного віку.
- Особливості розуміння дієслівної лексики з абстрактним значенням учнями з мовною патологією і шляхи розвитку.
- Особливості стану просторово-часових уявлень в учнів перших класів з ОНР IIΙ рівня.
- Прояв ОНР у дітей 6-річного віку та шляхи корекції його в умовах масового навчання.
- Робота логопеда з батьками дітей дошкільного віку з порушеннями мови.
- Робота з розвитку розуміння граматичних відносин дітей дошкільного віку з ОНР.
- Робота з розвитку розуміння мови у дітей з ОНР дошкільного віку.
- Розвиток діалогічної мови у дітей дошкільного віку з недорозвиненням мови (молодший, середній, старший вік)
- Розвиток навичок комунікації та взаємодії у дітей з різними порушеннями мови
- Розвиток описової зв'язного мовлення у дошкільнят з ОНР.
- Розвиток розуміння і навичок вживання прийменників дітьми з ОНР дошкільного (шкільного) віку.
- Розвиток передумов монологічної мови у старших дошкільнят з важкими порушеннями мови
- Скоромовки як інструмент розвитку мовлення молодших школярів
- Уточнення значень граматичних форм і розуміння різного роду синтаксичних конструкцій.
- Уточнення значень наявних слів-ознак у дітей старшого дошкільного віку з ОНР.
- Формування діалогу у дітей з ОНР в процесі спільної ігрової діяльності.
- Формування звуко-складової структури слова у дітей з моторною алалією.
- Формування знань і уявлень про навколишній як шлях збагачення словникового запасу дошкільнят з ОНР.
- Формування багатозначного значення слова і його сполучуваності з іншими словами у дітей з ОНР.
- Формування навичок звукового і складового аналізу у дітей з ОНР.
- Формування зв'язкового монологічного мовлення у дітей дошкільного (шкільного) віку з ОНР.
- Формування словотворення у дітей дошкільного (шкільного) віку з ОНР в процесі логопедичної роботи.
- Формування складової структури слова у дітей з ОНР.
- Формування умінь побудови пропозицій в мові дітей з ОНР.
- Аграмматизми в мові дітей з дисграфією.
- Види роботи з корекції порушень письмового мовлення у першокласників.
- Ігрові прийоми в логопедичній роботі з молодшими школярами, що мають порушення читання і письма.
- Контурні малюнки як інструмент профілактики дисграфії
- Корекція недорозвинення мови в учнів перших класів загальноосвітніх шкіл в умовах логопедичних пунктів.
- Порушення просторово-часових уявлень у молодших школярів з порушенням читання і письма.
- Недоліки читання у дітей і шляхи їх подолання.
- Основні принципи діагностики та корекційної логопедичної роботи в учнів з порушеннями писемного мовлення молодших класів загальноосвітньої школи.
- Спадкоємність корекційних і навчальних завдань в логопедичній роботі при порушеннях письмового мовлення учнів.
- Профілактика дисграфії шляхом розвитку просторових орієнтувань у дітей ... року життя.
- Система корекційної роботи з подолання порушень усного та письмового мовлення учнів класів КРО.
- Усунення недоліків вимови і листи у молодших школярів.
- Усунення оптичної дисграфії в процесі логопедичної роботи.
- Формування оптико-просторових уявлень у структурі подолання дисграфії у молодших школярів.
- Виховання творчої активності у дітей дошкільного віку з ОНР.
- Диференційований підхід у логопедичній роботі з усунення дисграфії в учнів класів КРО.
- Затримка мовного розвитку як результат педагогічної занедбаності і її корекція у старших дошкільників
- Індивідуальний підхід в корекції порушення звукового аналізу і синтезу дітей з ОНР.
- Використання ігрової ситуації в процесі розвитку мовного дихання.
- Використання гри в процесі розвитку граматичного ладу мови.
- Використання гри в процесі розвитку звуковимови.
- Використання гри в процесі розвитку словникового запасу.
- Використання індивідуально-диференційованого підходу в процесі роботи з розвитку мовлення.
- Використання наочності при розвитку словника дітей з ОНР.
- Особливості розвитку звукового ладу мови у дітей з двомовної сім'ї
- Шляхи активізації пізнавальної діяльності старших дошкільнят з ОНР.
- Розвиток мови старших дошкільнят з ОНР в процесі використання дидактичних ігор.
- Мовленнєвий розвиток старших дошкільнят з ОНР при проведенні дидактичних ігор екологічного характеру.
- Система роботи логопеда в умовах будинку дитини
- Система роботи логопеда з дорослими, охочими виправити мовні порушення
- Спільна робота логопеда і вчителя з корекції орфографічних помилок учнів класів КРО.
- Специфіка діагностики мовного розвитку у дітей, які не відвідували дошкільний навчальний заклад
- Сюжетно-рольова гра як засіб розвитку мовлення дітей з ОНР.
- Корекція недоліків граматичного ладу мови в учнів корекційної школи в процесі логопедичної роботи.
- Корекція розуміння і вживання прийменників дітьми з розумовою відсталістю.
- Логопедична робота по корекції аграмматизмів в листі в учнів корекційної школи.
- Логопедична робота з подолання порушень імпресивної сторони мови у школярів (дошкільнят) з порушенням інтелекту.
- Логопедична робота з подолання порушень фонематичного сприйняття у дошкільнят з порушенням інтелекту.
- Порушення звуковимови і шляхи їх корекції у школярів з олігофренією.
- Навчання грамоті дітей з інтелектуальною недостатністю.
- Оптимізація процесу розуміння мовного повідомлення дошкільнятами (учнями) з розумовою відсталістю.
- Розвиток сприймається і самостійної мови у дітей з розумовою відсталістю.
- Розвиток зв'язного писемного мовлення розумово відсталих учнів старших класів.
- Розвиток зв'язного усного мовлення у розумово відсталих учнів на спеціальних уроках.
- Реабілітація хворих з алалією після перенесеного інсульту в умовах стаціонару
- Мовне спілкування розумово відсталих дітей дошкільного (шкільного) віку та шляхи його активізації.
- Роль взаємодії логопеда з психологом, вихователем, дефектологом в ході роботи з дитиною з аутизмом.
- Роль домашніх завдань в корекції дислалії.
- Система формування емоційного словника у дітей-аутистів.
- Специфіка коментуючої мови педагога в роботі з розумово відсталими дошкільнятами
- Розумова відсталість
- Усунення порушень письма в учнів допоміжної школи.
- Усунення порушень читання у учнів допоміжної школи.
- Формування виразності мови у дошкільнят з порушенням інтелекту.
- Формування висловлювання у дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелекту.
- Формування граматичного ладу мовлення дітей з інтелектуальною недостатністю.
- Формування імпресивної мови в учнів молодших класів з порушенням інтелекту.
- Формування навичок читання у дітей з розумовою відсталістю.
- Формування зв'язкового монологічного мовлення у дітей дошкільного (шкільного) віку з розумовою відсталістю.
- Формування словника у дошкільнят (школярів) з розумовою відсталістю.
- Формування словотворення у дітей дошкільного (шкільного) віку з розумовою відсталістю в процесі логопедичної роботи.
- Формування умінь побудови пропозицій в мові дітей з розумовою відсталістю.
- Вплив емоційного стану на мовні порушення у дітей старшого дошкільного віку з ЗПР.
- Корекція розуміння і вживання прийменників дітьми з ЗПР.
- Збагачення словникового запасу дітей з ЗПР.
- Особливості діалогічного мовлення дітей старшого дошкільного віку з ЗПР.
- Особливості комунікативної компетенції у вихованців дитячого будинку з ЗПР.
- Особливості зв'язного мовлення у старших дошкільнят з ЗПР.
- Особливості формування критичного ставлення до мовлення у дітей з ЗПР
- Формування граматичного ладу мовлення дітей з ЗПР.
- Формування зв'язкового монологічного мовлення у дітей дошкільного (шкільного) віку з ЗПР.
- Формування словника у дошкільнят (школярів) з ЗПР.
- Корекційно-логопедична робота з розвитку мовлення у сліпих і слабозорих дітей.
- Корекція розуміння і вживання прийменників слабозорими дітьми.
- Оптимізація процесу розуміння мовного повідомлення слабозорими дошкільнятами (учнями).
- Формування лексико-граматичного ладу мови у дітей з порушеннями зору дошкільного віку.
- Формування словника у слабозорих дошкільнят (школярів).
- Формування словотворення у слабозорих дітей дошкільного (шкільного) віку в процесі логопедичної роботи.
- Корекція розуміння і вживання прийменників слабочуючими дітьми.
- Логопедична робота по корекції письмового мовлення слабочуючих школярів.
- Логопедична робота з подолання порушень фонематичного сприйняття у дошкільнят з порушенням слуху.
- Логопедична робота з подолання порушень фонематичної сторони мови у дошкільнят з порушеннями слуху.
- Підготовка до навчання грамоті дітей з порушеннями слуху.
- Робота над голосом дошкільнят з порушенням слуху.
- Робота над морфологічною правильністю мови слабочуючих учнів старших класів.
- Робота з розвитку слухового сприйняття і формування вимови у слабочуючих школярів (дошкільнят).
- Розвиток уваги до звучної мови у слабочуючих дошкільнят.
- Розвиток слухового сприйняття слабочуючих школярів з мовним недорозвиненням.
- Формування граматичного ладу мови слабочуючих дітей.
- Формування словотворення у слабочуючих дітей дошкільного (шкільного) віку в процесі логопедичної роботи.
- Корекція розуміння і вживання прийменників дітьми з ДЦП.
- Корекція мовного і психічного розвитку у дітей з церебральним паралічем.
- Порушення звуковимови і шляхи їх корекції у дошкільнят (школярів 1-2 класів) з ДЦП.
- Основні напрямки лексичної роботи в школі для дітей з церебральним паралічем.
- Особливості мовної комунікації у дітей з ДЦП 5-6 річного віку.
- Робота логопеда з розвитку дрібної моторики у дітей з ДЦП.
- Розвиток артикуляційних навичок у дітей з ДЦП.
- Формування граматичного ладу мовлення дітей з церебральним паралічем.
- Формування графічної навички у дітей з ДЦП.
- Формування зв'язкового монологічного мовлення у дітей дошкільного (шкільного) віку з ДЦП.
- Формування словника у дошкільнят (школярів) з ДЦП.
- Активізація мовного спілкування старших дошкільнят з ОНР.
- Деякі особливості емоційно-особистісних якостей у молодших школярів з ОНР.
- Психолого-логопедичне дослідження заїкаються дітей дошкільного віку.
- Шляхи впливу на розвиток психічних процесів дошкільнят з порушеннями мови.
- Розвиток ініціативної писемної промови учнів класу корекційно-розвиваючого навчання.
- Розвиток комунікативних умінь у дошкільнят в процесі логопедичної роботи над зв'язковою мовою.
- Розвиток речемислительной діяльності в процесі корекційно-педагогічної роботи з дошкільнятами з ОНР.
- Розвиток фразової мови в процесі сюжетно-рольової гри у дітей з ОНР.
- Роль емоційного спілкування в онтогенезі мовлення дітей
- Самооцінка дошкільнят з ОНР (заїканням) і її вплив на соціальний статус особистості.
- Самооцінка і її розвиток у дітей дошкільного (шкільного) віку з порушеннями мови.
- Стан і динаміка вищих психічних функцій у школярів з ОНР і ЗПР.
- Формування діалогічного спілкування у дітей старшого дошкільного віку з ОНР.
- Формування комунікативної діяльності у дітей дошкільного (шкільного) віку з ОНР.
- Формування контролю і самоконтролю, як засоби корекції звуковимови у дітей дошкільного віку.
- Формування контролю та самоконтролю, як засобу корекції порушень письма у дітей КЛАСІВ КРО.
- Формування міжособистісних взаємин з однолітками у дітей з ОНР дошкільного віку.
- Формування мотивації на заняттях у дошкільнят з порушеннями мови.
- Формування спілкування у дітей дошкільного віку з ОНР.
- Формування просторового мислення молодших школярів з дизартрією.
- Формування просторових уявлень у дошкільнят з ОНР (дизартрією).
- Використання образотворчих засобів мови в процесі розвитку словника дітей з ОНР (уо).
- Логопедична робота з формування передумов засвоєння орфографічних навичок у молодших школярів з ОНР.
- Логопедична робота по формуванню прикметників словосполучень в мові дітей з ОНР.
- Навчання грамоті дітей з ОНР.
- Особливості формування словотворчих операцій у дошкільнят з ОНР.
- Робота над викладом як засіб корекції зв'язного мовлення дітей з ОНР.
- Робота над словосполученням як засіб корекції синтаксичного ладу мови у молодших школярів з порушеннями мови.
- Робота над твором як засіб корекції описової мови дітей з ОНР.
- Формування готовності до словотворення у дошкільнят з ОНР.
- Формування графічної навички у дітей з ДЦП.
- Формування інтонаційної виразності у дітей шкільного віку з мовними порушеннями.
- Формування прийменниково-відмінкових конструкцій у дітей з ОНР.
- Формування умінь побудови пропозицій в мові дітей з ОНР (уо).
За будь-який з вищенаведених тим, а також по будь-який інший, можна оформити заявку на написання дипломної роботи з логопедії на замовлення.